mandag 19. november 2007

særverdigheter på min vei

Tenkte dere ville se litt av det som jeg opplevde i USA som jeg egentlig skulle sende da men...(se siste bloggen!) Vi begynner med...TADA! Winnemucca! En plass med en McDonalds...(da må det vel være på kartet en eller annen plass?)
Første stopp på vår vei østover, stoppet vi i Nevada. Med to trette unger og en gretten bestemor (meg!), så fant vi denne lille idyllisk plass med dette pene navnet. (Where the ...is Winnemucca?????!!!!???) Her kunne du spille på spilleautomater i Pizzarestauranten og i selve hotellet om du ville. Noen plasser så kunne du til og med spille på do, har jeg hørt. Ingen quiltebutikk, jenter, så det er ikke noe sted for oss...
Så kom vi omsider til Kansas City for å besøke bror og alle ungene. Dette museumet kan jeg imidlertid anbefale. "The Steamboat Arabia" er et museum fylt med klenodier fra et forliste steamboat som noen karer hadde gravd opp i et maisåker. Mange hadde forsøk før dem (de var bare ute etter whiskeyen det ryktes var ombord)men disse karene greide det. ALT, absolutt ALT som forliste med steameren ble berget opp til overflaten, til og med skjelletet til et stakkers lastedyr. Detaljene får dere gå og se selv,til og med ungene(de små og de du er gift med) ville likt dette museumet. Dette bildet likte jeg best med alle knappene og fingerbølene...


Denne quiltbutikken skulle lodde ut dette teppet. Fantastiske detaljer på den! Den som vinner dette teppet er en heldig gris! Damen som eigde butikken er visst en håndsøm fan og det var mange av hennes tepper og løpere sydd med hexagon spredt rundt hele butikken. Jeg tror vi slumpet innom her når vi tok en tissepause.

Mer senere...

Ingen kommentarer: